Posts

Showing posts from 2010

lately

original by cikjijah

lately i have no mood to go to work idk i just lost it maybe our training contract is going to end thats y but i still put my commitment to the company the only thing missing is just the mood lol how can i find the mood mood comes when i got work to do.. lol... however at this end of year there is nothing to do at the office my other coleague may find games interest them but not me i didnt find farmville and cafe world interesting i didnt want to kantoi playing games in the office lol well different people have different mindset

sedikit jeles..

original by cikjijah
bukan la niat nk meluah perasaan tapi ntah la bila tengok kawan2 lain dh nikah abg sendiri pun dh nikah yg tak de keje pun leh nikah aku ni yg keje bile la nk nikah pyh benar rasanye kat fb dok post bende2 sal nikah sume pakat nikah tau la ujong taun jgn la dera batin aku huhuhu aku pun nk nikah sape nk nikah ngn aku? hahhaah ayat2 desperate yanako... the other day mr.H msg aku tanya aku leh tlg die ke tak aku tya balik tlg mende? dia reply..ada cash tak?business tak leh nk rolling banjir.. aku kate aku pun takde cash gaji cm ciput ade ati nk tlg org lain plak kan? dh tu aku tnye bpe nk? dia kata bape2 je aku kata balik takle nk tlg aku pon tak mkn haha kalo aku tlg dia alamat turun balik la berat 1 kg yg baru bertambah baru2 ni hahaha well sblm ni dh tlg kut kali ni mintak tlg org lain plak yer asyik mintak tulun kat aku jer bile nk maju tu la tamak ngat smpi buat 2 3 buah kedai la ni tak dpt nk jaga sapa susah? diri sendiri jugakkan? so..all in all... kalo tak buat kajian dulu sebelum berniaga jgn berniaga yer b…

what kind of grammar is this?

original by cikjijah
"Damn she got! Arrogant is not located, if you do not want no trouble carrying a good joke in Facebook, you are wasting time into facebook! Front looks good, but saw extensive heart rot kind of shit .. stupid.! Is it the language of brash, you take back the language of this ..! do not be initiated before, if not rewarded,! Understand'
hey i got this on my fren's status... i say... kalo tak reti nk berbahase..tak payah la dik.. bek simpan jer.. bikin joke saja ma...

cerianya hariku...

original by cikjijah


yay...cerianya hariku... walaupun semalam.. malamku hampir basah dalam tangisan... namun aku masih bertahan..tanpa tangisan.. kerna aku letih menangis.. biar tawa hari ini menceriakan kembali hariku.. biar teman2 saja yg menghibur dukaku... terima kasih kawan2 untuk itu... moga2 persahabatan tidak akan berakhir di dunia ini sahaja.. ke akhirat hendaknya..

mati

original by cikjijah mengingati mati itu sunnah sentiasa ingt dengan mati itu sunnah itu yg akn mengingatkan kita tentang azab kubur dan neraka Allah itu yg akn mendekatkan diri kita dengan Allah itu yg akn menginsafkan diri kita.. itulah juga yg membuat diri kita kecil bila di hadapan Tuhan kita beberapa hari yg sudah aku menyaksikan satu video mengenai kematian seorg lelaki selepas solat terus terduduk lantas mati disitu betapa mulianya kematian itu utk dirinya mati selepas menghadap illahi kematian yg begitulah yg senantiasa kita harapkan.. kematian seperti itulah idaman buat kita namun layakkah kita? dosa yg setinggi gunung ini dosa yg seluas lautan ini tak mampu ku pikul lagi taubat satu2nya cara bersamal2 lah kita sujud dan bertaubat kepada yg Esa sekurang2nya ia meringankan bebanan kita.. inshaAllah.. jika diizinkan Tuhan.. syurga milik kita jua.. doalah bersama... jadilah ank yg soleh dan solehah.. jadilah isteri dan ibu yg mithali... jadilah hamba yg bersyukur..senantiasa bersyukur.. itulah tiket untuk k…

unsure..

original by cikjijah

im not really sure how to feel today.. i dun think i have the mood to celebrate raya dis year. y? not sure y.. perhaps the fun for celebrating raya was cut because of the sudden course by BNM. hmm.. only enjoying myself until the 5th raya.. but..if u can called that enjoy..hmm well..anothert thing disturbed my mind.. hmm.. to see or not to see.. to meet or not to meet.. hm.. still not decide anythng yet.. afraid if i decided not to.. then..hmmm.. arrggggh.. this uneasy feeling..please go away...

satu ramadhan..

original by cikjijah

kini 1 ramadhan tiba lagi.. telah setahun berlalu.. kita kembali berpuasa.. bagi aku.. ia mungkin perkara biasa... bukanlah hendak mendabik dada atau apa.. sekadar memberitahu hal yg sebenar.. karna.. jika seseorg itu biasa berpuasa... maka berpuasa sebualn tidak menjadi masalah besar kepada dirinya.. satu ramadhan... keluar saja dari pintu rumah pagi tadi.. angin bertiup dengan agak kencang.. ku kira hujan pasti turun.. namun..sangkaan salah... hanya angin mengirimkan berita pada sang pepohon.. satu ramadhan.. aku teringat tahun2 yg lepas... berpuasa bersama teman2...dan sahabat handai.. asyik sekali.. sudah tentu makanan untuk berbuka puasa hanya dibeli.. kalau dirumah..ya pastilah aku yang menyediakannya.. yaaaaa....sekarang..tinggal di rumah sewa.. ditambah lagi balik kerja pukul 4..aduh.. malas benar rasanya mahu menyediakan apa2.. mahu berehat kemudian makan aja.. aduh..pusing...tak tahu nak masak apa petang nanti..

suara ku berharap

original by cikjijah
besh lagu tu.. apa lagi dengan remix with Luna... aw... seperti suaraku yg berharap... mengharap agar suatu hari.. bahagia itu pasti milikku.. bahagia yg bagaimana yg dikatakan bahagia..? bahagia bagi aku.. punya harta.. punya suami.. punya anak.. memenuhi tuntutan rukun islam.. barulah aku dikatakan bahagia.. sekarang? aku belum bisa menggapai kebahagian itu... kerana mungkin masanya belum tiba.. bila ku tunggu.. terasa lama... bila tidak... seperti tiada apa yg berlaku.. =( bukan aku tidak dpt menerima hakikat ini.. aku bisa... ya aku bisa... namun ia memang berbisa.. maafkan aku Tuhan.. cubaan dariMu ku terima dengan tgn terbuka.=) kerana aku pastu.. bahagia itu pasti milikku..

cerita dunia

original by cikjijah

lama sudah blog ini tidak d update kan... ntah apa yg sudah berlaku ... tgnku seakan jarang ingin berkata2.. mcm2 yg telah berlaku.. cerita duyung la... cerita kereta la... cerita kawhin lagi... adoiyai... lol.. org lain yg dsangka kahwin..org lain pulak yg nk kahwin.. dunia... dunia...

di coba..mencoba...dan ketercobaan...

Image
original by cikjijah

aku dicoba..
namun ku terus mencoba...
menjadi yg terbaik..
walau ku tahu..
aku bukan lah yg terbaik..
namun segala cobaan ini...
akan trus membuat aku kuat..
kuat dan tabah..
menempuh hidup yg sementara..
senyum saja biar girang..
biar segala kesedihan itu menyepi..
biar kesedihan itu pulang dan tidak kan kembali..
kembali menggangguku..
siang malamku..

ketercobaan ini...=(

perjalanan hidup...

original by cikjijah

teman.. dlm meniti jalan hidup ini.. kita sering kali jatuh.. sering jua kita bangkit... tp untuk apa jatuh dan bangkit ini? tahukah kita makna disebaliknya? pernahkah terlintas difikiran kita.. apakah yang sebenarnya berlaku? disengajakan atau tidak? lantas.. aku? aku pudar dlm rasa ini sebentar... namun aku cepat tersadar... dari dasar2 kemungkaran yang hampir mendekatiku.. mungkar dengan nikmat yg telah Allah berikan.. mungkar dalam kekufuran ini.. Ya Allah.. kau berilah aku peluang.. selagi hayatku terkandung nyawa.. ku mohon.. kau berikan perlindunganMu.. pada diri hambaMu ini.. dari bisikan dan godaan menghampiri maksiat dan dosa.. ku mohon... Kau tetapkanlah hatiku agar aku sentiasa berada di dalam lingkungan rahmatMu.. amiin ya rabb..

panggilan..

original by cikjijah
baru sebentar tadi didengarkan dgn berita yg menyayat hati.. perginya seorg lagi hamba Allah.. di usianya yg muda itu.. ku rasa kasihan.. karna dia belum smpat mengejar impinya.. baru berusia 14tahun tatkala dijemput Illahi.. ku dpt lihat betapa bengkaknya hati ibunya... melihat anknya pergi dulu sebelum dirinya.. dpt dilihat kesedihan itu di wajah sayu sang ibu.. ayahnya mungkin sedang menahan hiba di dalam hati... lebih banyak mendiamkan diri.. biar pun si anak yg cacat banyak memberi rasa di dlm hidup mereka.. namun perit jua bila sang anak pergi dulu.. walau perginya menamatkan derita hidupnya.. namun semasa hayatnya sang anak senantiasa tersenyum.. mengembirakan hati keluarganya... hati teman2 nya.. juga hati sanak saudaranya.. namun sang anak.. tak mahu dirinya dikasihani org.. karna dgn belajar utk tabah.. dia masih bisa tersenyum sehingga ke akhir nafasnya.. aku jadi haru juga hiba.. melihat sebujur mayat nan kurus... terbaring lesu.. terkenangkan di kala perginya abah 3 tahun yg d…

malam ini...

original by cikjijah
baru tadi kau g beranda bilik ku ni... konon2 nk sedut udara segar la kat luar... amik feel nk muhasabah diri... pke ttg dose2 hari ni... dose2 kemaren...
tapi mata aku tiba2 tengok bintang kat langit.. walaupun pada awalnya aku gagal mencari cermin mataku... aku tetap dpt lihat yg bintang pda mlm ini sangat jelita... aku lihat pada bintang yg terang..(mmg yg tu je pon yg nmpk) aku mahu menggapainya.. dan terus menyimpan ia ke dalam saku ku... ah...malangnya... seluarku tiada saku,..nk simpan celah mana? tak pa.lepaskan balik...
ow..tetiba terlihat bulan yg separuh bulat..nk kata sabit tak jugak.. hm..kalo bulan sabit mengandung..ha..cmtu la upa bulan mlm ni... cantek bulan mlm ni...terang dari biasa... ada org buat pesta kut kat bulan... lip lap lip lap je bulan tu...
ari cm nk ujan... tapi tak jugak...xde ase sejuk2... biase je..suam suam kuku kaki.. dari kesunyian mlm tu.. aku dgr bunyi kereta n moto lalu lalang.. kacau tol la...baru nk layan perasaan memalam ni... tp..tu xpe g...sambil…

we make a better world...juz u n me....

original by cikjijah
ive been thinking lately.. ase cm buang mase je asek nk sakitkan ati org n diri sendiri.. i always wanted to grow up.. but somehow..im not...
whether im not ready or im not aware wats grow up means.. huh..i felt like im exhausted rite now.. exhausted to quarrel..n acting stupidly.. now..i realized wat have i done.. thinking only bout my interest.. whereas others suffer more...
i wanted to be a new person.. somehow my feet doesnt step into it? how.how.how... i cudnt walk alone,.. im weak.. i need help.. oh God...please send me someone to guide me.. please send me the person.. whom can guide me..thru my day n nite...thru my sorrow n happiness.. if the person is the one.. i wish they know that im here.. waiting for them to come n bring me.. to the right path..

Mr. Nice guy

original by cikjijah
i always tot dat u were the nice guy.. i always tell good to people about u... n to wat i ustd at that time you r such a nice person... n now.. when i knew all these.. i wanted to take back wat ive told those people.. i feel like im lying to them... arggg,...im so mad that i've regret knowing you... n yet you tell me that i still loving you? bullshit!!! im not even falling for those weak word no more... wat we have before i tot it was special n meant for us only.. now dat i know ur bullshit.. i wanted all the memories we have to be deleted right away... argghh..so damn mad.. u can say wat eva u wish.. but im no longer have those kinda feeling to u... maybe its a gud thing dat ive added you there.. so you can see how happy i am here..with my new guy.. what have i done??? n ya..mak was rite... i chose a wrong man to become husband.. lucky me..i dun take a further step to it.. n im lucky i decided to give him a chance to make me happy.. and wallaaa... here i am.. not married n still lookin…

dan...aku masih disini..

original by cikjijah
baru tadi... nampak.. org tu.. habaq,.. dia nk nikah dh.. hm.. nk kata sedih tak jugak.. yela.. pnh bkasih ngn dia.. tp xde la cm asyik benor cinta tu.. pnh gak dulu dia mintak.. bg peluang kat dia sekali lagi.. ckp dia dh berubh pe sume.. tp xsgka plak.. dia btul.. idk. i still dun believe him.. he still got settlements with me tho.. so..i still dun believe him.. n wont forgive him for wat he had done.. anyway.. actually entry ni.. nk gtaw i jeles je.. byk gle membe nk nikah.. kak neno..budak tu.. my jaty.. sape g.. yg dh kawen pun byk gak... adoi2.. jeles2.. giliran i bila g? huhu... tnya bf la kan? bla yang? lmbt g la..hahaha... sbr2 ek.. yela..sbr la ni... huhu...sabar tak ikhlas taw.. hahah..kengkawan len bila nk nikah? asek aku je yang kene tnye nih.. busan ar...cm aku sorg jer yg xnikah2 g.. pdhl melambak jer kat luar tu... korang plak?bila?

10th May..

original by cikjijah
last nite i slept a lil bit late.. waiting for the clock to strike 1200.. altho it may have no meaning at all anymore.. but i feel like Abah is still there.. waiting for the birthday wishes..
n i've gave him the best present i ever tot of.. together we celebrate Mak n Abah birthday.. plus..mother's day celebration..
ive made a cake.. actually is ready made.. just pour some choc..n sweet..dats all.. n ive cook steamy red fish. fried fish lime.. n simple cabbage.. but we all dig em up very much.. even nenek was happy... tho she didnt eat the cake.. lol.. i wanted to cry last nite.. but i made it thru...
all i want is mak to be happy.. even when im far.. thats all...

mak ku bukan mak mu...

Image
original by cikjijah
hari ni mak menangis di hadapanku.. bukan kerana rindunya pada abah... tak perlulah diluahkan disini sebabnya.. masalh biasa yg semua keluarga juga hadapi.. aku hnya mampu menenangkan hatinya.. dengan nasihat yg sekadar penyembuh duka disaat itu..
baru pun selesai satu masalah.. dtg pula masalah lain.. tak henti2 masalah menimpa mak.. mengharapkan pagar, pagar tak boleh harap.. apa lagi aku? aku xmampu dan xbisa meringankan bebanan mak.. aku hanya mampu bserah saja nasib kami.. rumah besar ini.. kosong bagi aku..
tiada riuhnya lagi.. tiada tawanya lagi.. hanya tangis teman malamku... karna itu aku lebih rela merantau.. kerna aku sendiri pedih melihat tangis ibuku.. karna aku sendiri sakit melihat darah dggku seperti itu.. seperti dia.. dia yg ku pernah anggap penyelamat di masa depanku.. namun.. itu dulu.. hari ini.. anggapan ku berubah sama sekali.. setiap kali aku memandangnya.. aku jadi hiba.. aku jadi marah.. aku jadi kecewa.. malah bertambah2 kekecewaan yg ku rasa ini.. aku tak tahu.. aku ta…

not today..

Image
original by cikjijah
what i wish when i came home the other day is... to make surprise for whom i love the most.. my family...
but somehow.. what i wished for.. lasted for just second after i arrived home..
the quarrel begun.. and the cries started.. the shouting and all.. its like a drama.. it all just begun to part..
a happy surprise.. became a sad drama.. how i wished that all this would come to end.. but surely.. not today..

holiday...hurry up..

original by cikjijah


i just wan a holiday... arggghhh so penat liaw.. i wan to have a rest after all of these work.. aargghh..so much to do man.. but..i manage to get things done.. thats a thumbs up for me rite? aargghh..but still got more to do.. to survey price for that beverage... to collect speakers slide.. to compile them in the laptp.. to prepare the welcome pack and training pack.. aiseh.. byk nyer bende nkn kene wat ni.. adtuiyai..

too much to share..

Image
original by cikjijah

sharing is caring..
we share we care..
thats some quote that i heard before..
yah.its true..
we share, means we care bout that person or something..

but the things is..do other people care like we do?
thats the problem peeps...
when we are willing to share evrything with them..
they just dunno how to say thank you..
they just forgot to share what they have with us..

then whats the purpose of sharing then?
you share, i care?
go to hell #$@#@..
this is shit ^$%#..
i never ask for things %%#$..
a simple thank you is always enough..i believe that..
but..can you say it?
never heard one from you..

you know wat?
you just a selfish &%^%
go to market and just sell some fish then..
pain in the %$^
sharing makes my life miserable..
ya..when somebody didnt know how to appreciate it..
dun you think?

i've never met someone like you la...&%^%^
hopefully you repent..
just before its too late..
think!


rasukan..

Image
original by cikjijah

tell me now.. why its important for you? why its affect you these much? if im the one who told those things to you..would you listen? huh..would you? i dont thing its wrong.. nope..not at all.. you just think too much.. too much bout what others would say.. what others would do.. how others will react.. screw them.. if i care what others would say bout me.. you probably wouldnt see me now.. you probably wouldnt know me now.. why? why me? why you? why they? or is it wrong what i'm babbling here,, was it? or was it not? argghh.. couldnt sleep well last nite.. keep on asking myself.. what have i done to you and myself? why i react like that to what have you say to me.. gosh.. soooooo tense... sooo damn tense..

am i good or am i bad?

original by cikjijah
you decide that.. i dunno where i stand.. people do judge me by my face,,rite? they wouldnt know the inner part of me.. well if they knew, than i guess they are really good then.. i cant judge myself.. who am i who want to judge my self?
i always do bad thing to people.. i always talk bad bout other people..ya..im no good.. but..are u? lets think a while.. u drink u drunk.. n yet u r nice too... does that made u bad? u pray u kind to other people.. but u talk bad bout them.. does that made u good?
think,think.think people.. we only got a chance to live.. live wisely. live happily. do not care bout other people's bad or good. just live like u want. why bother other people's life? does they give u money to care bout them.. if yes then do it. if no, just leave it. rite? or wrong? u decide. we all are happen to be the most greatest creatures of God. we use wat God gives to us wisely ya.. make full use of it..
original by cikjijah
home.. place like no other.. tp kalo lama sgt d rumah sesak nafas juge ye haha sesekali nk jgak balik yelah melepas rindu kat umah ni suma kngn ada biarpun baru sikit.. yelah..baru pndh 2 3 taun yg lepas.. anyway.. rase sgt relieve dlm ati ni.. haha.. ye la atleast blk umah takdela buang duit pi sana pi sini.. dh tu mak bleh bg duit plak.. haha besh nye la dok umah ni.. haha mcm dok kat bank plak kan? kahkahkah.. tp ape2 pon (typical gilerrrrrrrrr..) ati seng skit ar.. btw.. baru je balik umah ase nk p anta brg balik ke miri..byk gile brg nk d tapau.. adtuiyai.. maciem mane ni.. tak tau pulak keta si rose tu muat ke tidak ngn sume2 brg tu.. aduh2.. harap2..muat lah yer.. hhahah.. ok..no more things to say here,,juz enjoy the short holiday jer.. daaa y'all..

nothing to display

original by cikjijah

esok.. balik ke bintulu naik bas tapi.. nanti sure penat sbb ari ahad drive balik miri so tak tau nak cakap apa sbb mmg memenatkan ..

perasaan atau perasan?

Image
original by cikjijah

perasaan..
suatu rasa dalam hati..
yang kdg2 sukar nk difahami..
hanya empunya diri yang mengerti..
akan apa yang dirasa di dalam hati..
dikongsi atau berkongsi..
itu terpulang pada diri..

perasan..
juga satu rasa yang ada dalam hati..
yang paling sukar difahami..
aku atau dia kah yg perasan..
aku tak mengerti..
tak sanggup ku tertanya2 begini..
aku ingin tahu isi hatinya..
tapi..tak malukah aku sebagai wanita yang bertanyakan soal hati sebegini..
ah..
aku jadi ragu pula..
tanya atau tidak?
tanya..tidak..tanya..tidak..
ah..pening..pening...

perasan kah aku?
atau aku memang mempunyai perasaan ini?
bantu aku ya Tuhan..
hanya Kau yang mengerti rasa ini..
dari sinar matanya..ku tahu dia juga rasa seperti yang ku rasa ini..
namun, bibirnya bagaikan terkunci untuk meluahkan isi hatinya itu..
bantulah aku ya Tuhan..
sempurnakanlah hidupku dengan kehadiran si dia..
dan Kau sempurnakanlah hidupnya dengan kehadiranku..

itu...perasaanku ketika suatu masa dulu..
syukur pada Tuhan..
kerana memberikan aku …

freedom..

original by cikjijah

for some people.. freedom mite seems a happy moments for them.. but for me? i rather not... coz wat i believe.. too much freedom wud end up too much time wasted.. so..i wud like half of it.. for some people.. they hated bodyguard.. for me..?i wud consider them as angel.. yup..they mite not be able to avoid the death for u.. but surely they can protect u froom making bad decision.. for some people.. they wanted all the material thingy first before love.. but me?i prefer to start poor.. and hopefully end up rich.. i believe most of my thought are rather differ from yours.. naa..i care what?? lol... we have to accepts.. differ people have very different minds and thought. as long as we live happy.. thats all that matter rite? so, why think hard? leave people thought's alone.. and u will end up happy..believe me.. but..if u insist to bother bout people thought.. and at the end of the day u suffer thinking bout it.. blame urself for being too curious.. but if u dun suffer anything.. well...it wi…

satu kesilapan...

original by cikjijah

satu kesilapan.. adalah satu penyesalan.. terlambat.. terlewat.. tidak ada maknanya lagi.. hati jadi ragu.. pilu..pedih..kesal. bercampur mejadi satu.. satu kesilapan.. ku pohon maaf untuk itu.. ku akui silap ku dimana.. ku mahu kita kembali seperti waktu sebelum itu.. kenapa kau membisu kini? kan ku cari kau dimana? kau tak membalas panggilanku.. kau tak membalas kataku padamu.. kau diam membiarkan aku menunggu.. aku jadi sunyi di duniaku sendiri.. teman2ku jadi ragu.. sahabatku mula bertanya akan diriku.. aku jadi malas.. aku jadi murung.. hanya karna silapku padamu.. andai ini caramu.. ku terima ia seadanya.. ku akan menanti biar ia menyakiti diri.. kerana ku percaya inilah hukuman buat diriku.. kerana keterlanjuran kataku padamu.. sekali lagi buat dirimu.. maafkan diriku...=) senyuman ini ku hadiahkan buatmu.. agar kau bisa tersenyum lagi.. biarkan aku disini.. menantimu dlm tangisan ini.. asalkan kau bhgia di sana. bersama temanmu.. yang kau kira penyembuh dukamu.. atas kesilapan ini.. terima kasi…

sempena hari ini...

original by cikjijah
"post ini sepatutnya berlaku semalam.. tp masalah connection yg tlalu memeningkan.. lalu niatku terbtl...." hari ini.. ku ingin berterima kasih kepada Illahi.. karna memberikan aku khidupan yg indh.. dihiasi teman2 gelak tawa yang ku sygi.. ditemani org yang ku sygi, jay.. dan dpt bersama dgn keluarga yg jauh di mata.. hari ini..1 mac.. aku udah dewasa.. cpt bnr rasanya.. hari2 yg telah berlalu.. byk mengajar aku untuk mematangkan fikiran.. teman2 yg dtg dan pergi.. mengajar aku erti persahabatan.. yg mana musuh yg mana sahabat.. =) hari ini.. aku ingin sekali jerit kepada dunia.. aku ingin memberitahu dunia.. bhwa aku bhgia.. aku berterima kasih.. aku bersyukur.. dan aku ingin ketawa sepuasnya... namun aku juga ingin menangis semahunya.. terima kasih untuk semalam kalian... terima kasih juga untuk masa depan.. aku gembira.. malah tersangat gembira.. walau untuk hari ini.. sekurang2nya..aku tak bersedih sendiri.. selamat hari jadi pada diri sendiri. moga2.. hidup akn lebih berarti buat di…

hari ini hari itu..hari2..

original by Rayyanna
di mana ada duit di situ ada aku. di mana ada gula di situ juga ada aku. ke mana manis pergi di situ juga ada aku. aku tak mahu tinggal dlm kepahitan rasa hidup. aku enggan mendiami kesuraman hidup yang tak sudah. aku mahu pergi dari tempat itu. ya.hari ini juga. aku tak mahu lagi mencari2 dlm kegelapan mlm. aku tak mahu lagi membahagi kasih dan sygku. aku mahu kesemuanya seimbg.. ya.seimbang dgn kehendak alam. biarlah ia seimbang agar tiada siapa yg luka kelak. aku juga muskil dgn entry ku hari ini. aku juga kurg memahami ayat2 yg ada sebelum ini. jd?aku apa peduli? mungkin kerana terlalu byk berckp bhsa asing di office.. hmmmm..barangkali..=) ah..itu tak mengapa.. yg penting hari ini.. ya..hari ini bakal megubah sejarah esok.. yg bakal membawa perubahn dlm hidup kami.. ya..aku.ejan dan rose. rose.. baru ku knali smlm.. bkl menjadi teman serumah kami.. welcome to the club rose. =D aku sudah tak sbr lagi hndk meninggalkan jejak di rumah itu.. aku udah tak sbr lagi lari dr maslh2 itu.. arggghh.…

angpow na lai....

original by cikjijah


yay me... got gud news today.. altho..i woke up slitely late, early dis mornink, but i got gud news today.. i've planned not to cook yesterday.. so i didnt bring along my lunch..i just packed one packet of noodle.. which is my fav.. but..for real man.. my boss have very good mood today.. she even gave all of us angpow n a pack of forrero rosche..is dat the exact spell? screw dat.. the best part is.. my boss even ask all of us go out n have lunch together,, for a min i gez dat i have to buy my self a lunch.. duhh...no i dont.. she buy all of us..which juz 2 of us..lol and... 1 of my colleague ask us to 'tapau' for her.. and.. we have our lunch at KFC.. its not dat exclusive but.. duhh..free...! my God.. i'm very happy today.. even motivated.. yay to my work!.. happiness....=) not forgoting u love ones.. love u always...

terima kasih Tuhan / thank you God

original by cikjijah

dalam hati ada cinta dalam diri ada cinta dalam naluri juga ada cinta cinta xbisa dibiarkan membisu cinta xperlu di senyapkan tak kisah pun bila ditunjukkan mmg patut ia begitu namun xsemua menyenanginya, bukan? tak kisahla apa kata org kan? yg pntg diri sendiri bhgia.. apa lagi yg pntg bg manusia selain Cinta namun... ingt kah kita pada cinta-Nya Tuhan yg telah mencipta kita Tuhan yg memberikan segala nikmat didunia Tuhan yg telah memberikan kesenangan kepada kita Tuhan yg telah memberikan kebahagiaan kepada kita? insan xpernah miskin. insanxpernah susah hanya diri sendiri yg rasa begitu.. begitu byk bnda yg Tuhan beri pada kita yg ianya percuma.. namun sedarkah kita? atau kita sengaja tidak menghiraukannya? betapa sombongnya kita yg hanya insan kerdil di dunia-Nya betapa rakusnya kita menggunakan segala nikmat yg percuma ini tanpa mengucapkan syukur pada- Nya jauh sekali berterima kasih pada- Nya betapa jijik dan hinanya kita ini yg hanya hamba di dunia yg pasti sementara dan akan musnah in…

hati ini

original by cikjijah

hati ini, siapa yg mengerti.. siapa yg memahami.. sakit berteman pedih.. sengsara bercampur bahagia.. gembira bersalut duka.. siapa yg tahu? hati ini.. kan ku jerit dari hujung hatiku ini.. namun kedengarankah ia? pedulikah mereka? mereka juga ada masalah mereka sendiri.. mengapa aku mahu menambah beban pula? aah..tak usah lah kata hatiku.. biarkan mereka dengan masalah mereka.. aku hanya menjadi kulat menumpang tuah.. hati ini.. ubat apa yg bisa mengubati laranya? sudah ku cari namun masih terluka lagi.. hilangnya tawa penyeri diri ini.. tiada lagi senda gurau yg bermakna... kasihan sang penonton yg menanti penglipurlara mereka beraksi.. sudah ketandusan idea barangkali.. hati ini.. ku doa kau kembali berseri.. hilangkan lah gusar yg bertakhta di hatimu itu.. agar AKU bisa tertawa lagi.. seikhlas-ikhlas hatiku.. bukannya sesuatu yg PLASTIK lagi.. kerana ku juga tahu.. keikhlasan yg dtg dari hati.. lebih manis gnjrnnya... duhai hati.. kau bukan sendiri.. menangani semua bebanan ini.. aku juga disin…

working and facebook

original by cikjijah

its 20 jan and im currently working my ass off.. no la..haha... if nit im not going to be here posting new post.. wateva.. juz wanna briefly share bout few thing.. farmville fever in the office..lol.. my colleagues also played.. not me ho.. i dont really interest to play dat game.. but surely iplayed games..but only word game.. huh..but the funny part is dat.. the usually say something like.. have u done farminmg or have u visit ny farm? lol.. like it was real.. but ya sure..i dun really give a damn.. coz we dont do much in the office.. well...im happy working here. coz everyone was damn nice.. love curtin..

a hope to happiness

original by cikjijah

ive been given an oppportunity to change my life to better... i notice dat n im taking dat oppportunity for good.. unfortunately, ive used dat chance for making bigger mistake in my life.. n ive regretted it now.. people always said dat 'u wudn't realize thing until u lose it'.. yup..ive to agree with this quote.. he gave the the trust n i blow it off... am i a gud companion or wat? been thinking bout dat lately.. i hate when dis thing happen.. the trust dat people gave me..i wasted it by making mistakes.. oh..its big..big mistake.. im ashame of mysef.. i guess i juz need to change.. but like how? ive changed..yeah..maybe abit for now.. but cud i be someone else dat im not? cud i do dat? im asking mysef wheter i can do dat or not.. i juz need some one to assist me.. i juz need not to be alone fighting dis on my one.. people wud say me " gal...u r tough gal" but to tell u the truth.. im not dat tough at all.. im weak.. im hopeless.. n im useless.. im a bad gal. n im tryi…