Posts

Showing posts from January, 2012

aku dan kamu

Image
by RihanNa (bukan Nama Sebenar)


kita terkadang punya salah faham...
kita terkadang tak sependapat...
kita terkadang menyakiti hati insan yg kita sayang...
kita terkadang melukai hati insan yang kita cinta...
tapi bagiku yang penting, hati kita masih sama...
mencintai dan menyayangi sesama kita..
itu sudah cukup bagiku..
jangan kau bicara tentang darjat dan harta..
jangan kau beza-bezakan status dan kehidupan...
kita lahir dengan rezeki yang berbeza...
kita dikurnia rezeki yang berbeza...
biar cepat atau lambat...
aku pasti menanti dengan setia..
itu yang kamu harus ingat...senantiasa...
masalah pasti selalu timbul...
salah faham pasti selalu menduga...
namun kita harus tetap berdiri di situ..tidak berganjak..
karna, biar ombak datang cuba menenggelami aku dan rasaku, aku tetap punya rasa yang sama..
terhadapmu..kepadamu..
dan ku harap kamu juga begitu..tetap teguh dengan perasaanmu..
aku tetap di sini..menantimu..senantiasa bersamamu..
walau jarak kita jauh..

kepercayaan..

by RihanNa (bukan Nama Sebenar)

semalam arrived rumah after work dlm kol 9 gitu...
balik keje trus bawa satu bdak mara with her father n uncle p giant then.
siap kene belanja makan di CTR...rezeki semalam..
tapi yg paling mengharukan aku ialah kepercayaan yg mereka letak ke atas aku..
sbb aku sggp tolong dorang cmtu sekali...pacik tu bg kepercayaan kpd aku...
utk memegang duit anak dia...amounting RM500..
kalo korg la kan...?baru jer jumpe ngn strangers la..kan..korg sggp tak bg kepercayaan smpi cmtu sekali kat org yg baru kenal...?takkan? besar tanggungjawab aku ni..
tak sanggup nk pikul rasenye...ye la..takut bnda2 tak diingini berlaku..
well..till my next post...=)

keterbanyakan kerja

by RihanNa (bukan Nama Sebenar)

dari tadi dok buka new post ni...
tapi tak de mende pon nk d cite
btw...mggu ni sarat ngn keje...mgu dpn nk g brunei dh..
aku miskin sgt bulan ni,,
tak penah merase gini,.,
nk tak nk kene gak pinjam duit mak..
hahah..tak malu kan?
takpe..
aku pun mmg bukan pemalu..
btw..
yesterday kiterang ade Curtin Appreciation nite..
it was awesome.fabeles and etc...
PVC actually walk towards me and congrats us on that event..
how good is that?
superb!
wish we can continue this effort in the future.
credits to Amoy Chen2 and marketing team for a splendid job last night.

till my next post.

not so happy day..

by RihanNa (bukan Nama Sebenar)

sedari pagi hatiku agak happy kelmaren,
dgn pujian melambung kwn2 ttg si dia...
spjg hari aku tersenyum melihat gambar wajahnya..
namun, tiba mlmnya..ku tidur bertemankan air mata..
sedeh..mmg sedeh...tapi..
ku tahu semua itu sekadar perasaanku sja...
ku tahu dia tak terniat apa2 pun..
sangkaan ku semata2..
usah di risau wahai hati...
usah di bimbangi wahai hati...
ku harap dia memaafkan silapku yg kelmaren...
kerna ku tak tenang, dengan mata bengkak pagi ini...
ku melangkah lesu ke tempat kerja..=(

New Year with Love

Image
by RihanNa (bukan Nama Sebenar)

btw...
i have never celebrate new year with anybody actually,
normally i would be sitting at home and watch movie..
but this time i spent 4 days with him..
=)
we watched movie, we walk at the park and waterfront.
we went to window shopping...
we watched the sunset...
we went to our school and visited his home area..
i met his cousins and uncles and aunties..
i am happy, and he is too..we hope we be like this always..
we both so happy that we were sad to part at the airport..
i miss his hugs and touches ..
his eyes and smiles..=)
love you Nigam..