meletop....

original by cikjijah

lama gila xmarah orang...
peh..sekali dah meletop...
sampai begegar aku thn marah sendiri...
sora pun hampir2 nk ilang menjerit kat ank orang...
aku tanya k...cmna aku leh tak marah,..kalau...
depa suka2 minum kat dpn org...
pastu minum bukan aik halal pun...
minum smpai mabok..
siap yg antu tu p bw gal dia masuk toilet skali..
dia bg alasan pmpuan tudh mabok sgt tak bleh nk mndi sendiri...
sian gila aku tgk mak td..
dia pun pucat pasai takut..
adik2 yg lain pun melenting sekali..
zaid siap p tampar pmpuan mabok tu..
yg c antu ni diam ja xkata pa...
dah dia pun bukan waras tu...
azam nk p tumbok ank antu tu..
mak tahan azam..
peh mmg cm drama melayu ar tdi..
bleh plak pmpuan tu (dh tlmpau mabok sgt) xnk balik..
aku rasa dia mmg xmampu berdiri pun..td elok ja bediri..
dah aku sound masuk lak hal mak bapak..
trus ngs xmampu berdiri..
dok ttp muka ngn towel
aku sound...aku gtaw bpk aku masuk islam..
yg dpa ikut suka2 mabok2 kat umah ni..
pastu aku tnya ko takde maruah dirika?
dia diam..aku tnya mak bpk de ajr cmni ka?
dia jap ye..peh..makin berasap aku..aku ckp patutla...
pastu aku hbq la plis la...tolong blk n jgn dtg lagi...
mula2 tu xdak lak ngs..pas aku pegi abis dh marah dia..
dia terjatuh n ngs smpi xmampu nk bdri..(baru kuar toilet kene marah ni)
bleh plak c antu ni mandikn pmpuan sundal tu?
dh tejelepok kat ctu...xmau bdiri..spa pnggl kawan laki dia soh bawak balik..
xmau jugak..aku masuk lagi...
c antu ckp sudah la yan..jgn marah dia..
aku tengking balik...xda aku marah dia..
smpi biru muka aku ni tahan marah..(mak ckp la)
aku ckp kat pmpuan sblm adik laki aku mai pkl ang ang balik la ni...
jgn pnh dtg lagi..
plis la..kesian kat mak aku...
dia xkeja...angpa suka2 nk mai suka2 nk p..
aku soh dpa pikul dia...
adegan da tamat bersama perempuan sundal..yg xabis lagi ngn ank antu..
oi ank antu...bpa kali aku nk gtaw ko..aku taw ang xsolat tapi hormat sikit ngn kami yg solat ni..
jgn pakai sliper dlm umah..
dia diam...kami suma dok soh dia anta ank2 iblis tu balik...
yg kawan dia sorg tu siap smpi nk tampar aku..
cuba la...gua xtakut...
dlm mabok2 tu dia bleh ckp dia berisi..dari kecik berisi..
ingt aku takut aku ckp...tu Tuhan kat atas tu ada..
dia diam..trus tak jadi pukul..
pastu dia tanya pa mslh sbenr?
bleh plak tnya...(da mabok mane nk ingt)
aku ckp minum la...xhormat lgsg ngn rumah org..
jiran2 pakat kuar tgk ni...jam nk dkt buka posa dh ni...
ya Allah....aku mmg xpnh mrh cmni ar...
sume kawan2 dia aku tengking..aku pduli pe laki ka pmpuan ka?
yg antu tu..dh kuar umah baru dia bani kata..kamu xsyg abh...
xde pon p cabut rumput dia pe sume..
aku jerit balik...
jgn ckp pasal syg abh kalo ko g melawat dia pun mabok..pastu mmg xthn da..adegan tamat ngn deraian air mata...


Comments

Popular posts from this blog

berita gembira untuk aku

satu permulaan

satu hal