Posts

Showing posts from August, 2011

makin hari makin sayang

by RihanNa (bukan Nama Sebenar)
tak lama g nak raye so aku pun balik la pada hari jumaat iaitu semalam si dia me'volunteer'kan diri utk menemani aku balik.. (sanggup plak dia balik ke miri dgn bas tadi) agak terharu dengan sifat gentlemannya itu.. sekali lagi dia buat aku terharu...'huhu.. aku tertanya2 dengan diri sendiri... apakah aku sedang bermimpi...? mendapatkan seorang lelaki yang sanggup berkorban apa adanya... semalam dia mengahdiahkan kek lapis buatan nya sendiri kepada kami sekeluarga.. bleh tahan gak air tangan si dia... hehe.. almaklum la..aku ni bukan tangan pastry..so kek2 n biskut2 ni aku mmg tak minat nk wat... aktiviti hari ini..bangun je awal pagi.. aku dan si dia pergi melawat kubur abah... then balik semula ke rumah, mak takde...keluar jap.. kami tunggu mak.. tiket bas tak beli lagi... ke sian si dia..nak jugak tunggu mak balik.. pelik pulak rasanya kalau balik gitu je..katenye... so...tunggu la mak sampai balik... cit cat sat...so, si dia meminta diri untuk balik... then, ka…

new marketing team

by RihanNa (bukan Nama Sebenar)



now..its been long time since my last post about works.
yayayayaiii...
we reshuffle our team..
before, i was responsible for Miri region recruitment together with mr. Simon...
now?
i have my own region..
and that is Brunei market..
and still i have to support ah moy chen2 with Miri market...
well...
i consider this as a new challenge..
that is to it..
i know boss saje je letak brunei under me...
haha...
maybe she saw me macam tak buat banyak keje je kan..hahaha
wateva boss...

benar-benar aku terharu

Image
by RihanNa (bukan Nama Sebenar)





satu persatu kau membuat ku terharu..


dan setiap kalinya kau membuat aku tersenyum sendiri...


kau muncul di saat aku hilang kepercayaan terhadap cinta lelaki..


kau hadir di saat aku tidak lagi mendambakan kasih sayang lelaki..


dan pada saat itu,


dalam sepantas waktu saja kau tawan hatiku..


lagi dan lagi..


kau terus menerus saja menawan hati ni..


kan ku kata apa lagi padamu?


ya..


kau benar2 telah membuka kembali hati yg telah ku kunci utk lelaki..


ku doa selepas yg terakhir itu..


agar dikurniakan lelaki yg bisa menerima buruk baiknya aku...


agar dianugerahi lelaki yg memahami agama namun tetap saja membahagiakan aku..


sejujurnya....kamu mmg menepati ciri2 itu..


realiti atau mimpikah ini?


benar2 aku takut kiranya semua ini hanya tipu belaka..


benar2 aku risau ini sekadar mainan tidurku hanya..


ku harap kau adalah dia..


insan yg aku pohon pada Illahi..


insan yg bisa membahagiakan aku..


insan yg mampu membimbing aku...


meraih redha Illahi..

this kind of man

Image
by RihanNa (bukan Nama Sebenar)








to tell you all the truth,





i have never met this kind of men,





yeah its true..





most of men that i encountered before,





none of them are like him..





one that sacrifice everything and anything for you,





you know...





trying to be there when you need him...





one that, when you tell them that you are hungry in the middle of the night, he will definately make a delivery to your door, despite the rain or storm...





how can that not melt your coldest heart?huh..you tell me..





one that can accept anything bad you say about you to him, and he said, 'thank you for being honest and i still love you and the love not even decrease at all and yet it's increase because you are being honest with me..'





and i ask you again, how can that not melt your damn coldest heart?





i thought that he will deny me as what i am to him today when i told him bout what had happen to me all these while...





why i am acting like i doesnt even care anymore...





why i make myself stupid for a stupid reason...





lemas dan rimas

by RihanNa (bukan Nama Sebenar)

pernah sekali aku menceritakan tentang seorang kawan di blog "cerita aku dan kamu"

tapi blog itu telah ku delete atas sebab2 yg tidak dapat di atasi

berbalik kepada cerita kawan ini

pada mulanya aku senang dengan sikap keterbukaannya

sekali dua dia mengajak ku makan atau keluar

aku ia kan sahaja kerna bagiku kami sekadar teman sepersekolahan

namun kejadian makan luar ini justeru menjadikan aku kurang senang

aku sahaja yg di ajaknya keluar makan

malahan sanggup pula setiap kali dia mengajak aku pergi, dia pasti membelanjaku

aku trus menerus rasa kurang enak

sehingga satu hari salah seorang teman baik ku memberitahu aku bahawa dia sudah mempunyai teman istimewa

sungguhpun dia sudah mempunyai teman istimewa

aku tidak pernah merasakan perasaan kasih mahu pun sayang ke atas nya, jauh pula jatuh cinta

ada saja alasannya untuk bertemu

jahit seluar la, pinjam buku la, makan mcd la...

aku semakin rimas.. semakin lemas..

risau pula, apa tindakan aku mel…

aku miliknya

Image
by RihanNa (bukan Nama Sebenar)





baru sebelas hari berlalu sedari aku mengenali dia





tapi dia telah berjaya mencuri hatiku





yg dulu pernah parah di satu masa





di toreh insan yg bernama lelaki





aku jadi putus asa buat sementara





lelah hendak mencari lagi





kataku, biarlah ia datang sendiri





memang benar-benar dia datang sendiri





dikenalkan oleh teman sekerja ku





tak ku sangka dia mahu juga mengenaliku





padahal, aku tidaklah seperti sangkaannya...





yang pasti, kini aku sangat dan amat menyayangi makhluk Tuhan ini..





walau terlambat, ku harap dia dapat menerimaku apa adanya..





bila tibanya waktu kelak, akan ku khabarkan kepada semua..





siapa jejaka itu..waktunya..belum pantas lagi..=)

kawan baru

by RihanNa (bukan Nama Sebenar)


lelaki ini ingin ku introduce kan dengan para pembaca blog murahan ku ini..
agak excited
sebab baru berjumpa nya semalam
sehari seblom puasa
anyway..
he's name will be confidential at the moment..
to whom who may know this guy name
i hope you all would not mention it here..
and that if there are anyone outside there who know la..

lelaki ini..
suaranya di telefon agak kebudak2an..
mengambil berat sisi agama..
mengingatkan aku ttg solat..
tidak berbicara ttg perkara yg tidak sepatutnya..
menghormati penampilan aku apa adanya..
wpun blum lama mengenali diri masing2..
dia ku rasakan mempunyai niat yg baik..
mungkin sekarang aku mhormati dia sbagai kenalan atau teman..
tapi aku benar2 ikhlas dalam bersahabat dengannya...
ku cuma takut, keikhlasannya yg sementara..

kerna bukan sekali ku berjumpa jenis lelaki sepertinya...
aku cuma takut, perasaan ini di permainkan lagi..
mengharapkan yg terbaik juga tidak cukup..
aku cuma berdoa akan mendapatkan lelaki yg bisa menggembirakan aku…