makin hari makin sayang

by RihanNa (bukan Nama Sebenar)

tak lama g nak raye
so aku pun balik la pada hari jumaat
iaitu semalam
si dia me'volunteer'kan diri utk menemani aku balik..
(sanggup plak dia balik ke miri dgn bas tadi)
agak terharu dengan sifat gentlemannya itu..
sekali lagi dia buat aku terharu...'huhu..
aku tertanya2 dengan diri sendiri...
apakah aku sedang bermimpi...?
mendapatkan seorang lelaki yang sanggup berkorban apa adanya...
semalam dia mengahdiahkan kek lapis buatan nya sendiri kepada kami sekeluarga..
bleh tahan gak air tangan si dia...
hehe..
almaklum la..aku ni bukan tangan pastry..so kek2 n biskut2 ni aku mmg tak minat nk wat...
aktiviti hari ini..bangun je awal pagi..
aku dan si dia pergi melawat kubur abah...
then balik semula ke rumah, mak takde...keluar jap..
kami tunggu mak..
tiket bas tak beli lagi...
ke sian si dia..nak jugak tunggu mak balik..
pelik pulak rasanya kalau balik gitu je..katenye...
so...tunggu la mak sampai balik...
cit cat sat...so, si dia meminta diri untuk balik...
then, kami pun pergi ke terminal bas...
kat situ ade bas g miri jam 11.15 pagi..'so si dia beli la...
dalam masa2 yg ade tu, sempat lagi dia buat aku tersenyum dengan soalan dan gurauannya..
makin hari makin sayang...
ada saja gurauan manja darinya..
macam tak nak bagi dia balik ke miri plak kan....
tapi apa kan daya...
kelak hari isnin..
si dia dan sekeluarga pula memulakan journey pulang ke kampung nenek.. di betong...
semoga selamat dalam perjalan pergi dan balik hendaknya...
disuarakan hajatnya untuk beraya ke rumah dengan familynya kepada emak...
mak tu..on je sume...pasal nanti bukan dia yang masak...eheheh...
tak kesah la...aku boleh jer bile2 mase...
any how...after raya nk g shopping cincin katenye...
hehe..seronok jer bile dengar sal cincin ni....
seperti yang aku katakan awal tadi..
ada saja caranya yg membuat aku terharu dan tergaru...
makin hari makin sayang lah...

Comments

Popular posts from this blog

berita gembira untuk aku

satu permulaan

satu hal