berita gembira untuk aku


original by cikjijah

0000 mlm ini...nantikan kawan2...tepat 3 feb malam ini...
surprise buat anda dan satu berita gumbira buat aku...
si dia yg memutuskan begitu....
aku?ok ok jer..mmg ini yg ku mahu..
cuma waktunya tidak mengizinkan..
tp aku juga malu..memandangkan aku terlalu byk kontroversi haha...
ceh...cm artis lak..tp mereka tahu...kawan2 aku tahu...
bukan ini yg ku pinta...takdir menemukan aku dgn si dia...
bukan ini jua yg ku pinta...
kerana bukan aku mncari dia...atau sngaja mhancurkan masa depan aku bsama yg dulu...
bukan kerana aku bjumpa si dia lalu aku memutuskannya begitu...
tidak..tidak..jgn salah fhm kawan2..
aku juga tidak menyalahkan mak kerana sentiasa mahu aku jauh dari dia yg dulu...
tp aku tak mengerti kerana mak selau berkata walau apa pun org kata mak tetap pilih hazdi...
tp sekarang?mak menangis kerana kata2 nya sendiri..
dia bilang dia tidak mahu aku jauh lagi...
kerana aku sudah acapkali mengglkan nya sejak dari skolah mngh...
dia tidak mahu itu..
kerana aku saja harapan mak dan arwah abah utk membantu kelurga...
abg?hmm..mgkin blum msanya lagi...
mgkin abg terlalu mentah utk membantu kami...
tak mengapa...aku xkesah...selagi mana termampu aku buat yg mana terdaya...
tp aku cuma berharap agar abg akn sedar jua nanti...
bhwa dia lah sbnrnya yg patut dan harus mengetuai kami semua...
dan aku juga mahu agar dia bisa mnjadi wali aku dan bukan zaid...
mungkin kerana itu juga...pnikahn yg ku rncg dulu akhirnya terputus bgitu saja...
hikmah...hikmah..hikmah....hikmah disebalik semua yg trjadi dulu...mgkin ya dan mgkin juga tidak..
hm...Tuhan lebih mengetahui itu semua...kita hnya planner...tp Tuhan the Decider..wah..
ayat aku...hihi...
berbalik kpd cerita gembira hari ni...
aku sudah tidak sabar lagi...tp aku juga takut tohmahan yg bakal aku terima...
kutukan dan kritikan yg bakal aku terima...tp itu terpulang...
dosa dan pahala sendiri cari...bukan aku yg menentukan..bkan aku yg memutuskan...
hmm..harap esok semuanya bakalan baik2 aja...inshaAllah...wassalam..=)

Comments

Unknown said…
yan!!!
apanya yg 3hb nie?
nk tau!!!
Unknown said…
tggu.....hehe...tepat 0000 mlm ni..hehe..bukan koje aku tu nti..keje si dia...ang tggu taw?
Unknown said…
wei!!!
mana leh!!!
aku xsabar nih...
kne tunggu lg 2jam stgh,mati la cmnie...
tgk2 ko tdo...
kne tunggu esok mlm lak...
xtahan aku,hahahahaha...

~penyebok tahap gaban nie~
Unknown said…
aku mg ar tdo awl..dia yg wat sume tu nti..lalala...nti leh taw dah sape my man tu.
Unknown said…
lor..ang ni bca ke x blog aku?dia dah ada fb la nurul...nti la...ang taw gak nti..sat je lagi..hihi...tgu taw..
Unknown said…
aku baca cuma kurang pasti adakah tekaan btl atau x,hehe...
ok3,akn ku nntikan (^_^)
Unknown said…
ase dia je kut sorg name man...xtaw kalo de yg lain...hihi...kat sni slmt sket nk komen...fb bhya ow..
Unknown said…
baik3...
aku akn add dia tau yan...
pastu aku nk korek segala cita,hahaha...
boleh?
Unknown said…
ang mmg pengorek no 1...haha...add la kalo dia nk add ang..haha...
Unknown said…
cis ko yan,hahaha...
xpe,aku xkesah...
jnji kwn2 aku bhgia sudah...
aku pun turut bhgia (^_^)
Unknown said…
cpt je ang reply no...nsb aku xttp g blog ni..hehe....xde post bru ker kat blog?update la..aku pun nk komen.
Unknown said…
aku?
nnti kalau aku n "dia" jadi,baru akn ku tulis blog abt my relationship,hahaha...
Unknown said…
haa...aku baru bc komen blog liji td...siapakh gerangan pmuda yg bgayut itu...
Unknown said…
hahaha...
pemuda itu kwn kpd kwn aku...
dia knlkn...
umo 28,dok dkt je dgn rmh aku,hahaha...
Unknown said…
jaoh cari ahernye ke dpn rumah jer kan nurul...hahah.
Unknown said…
wei,blm tntu...
aku br nk masuk 2minggu je knl...
jmpe pun blm...
tgk la,aku xbrani nk ckp =P
Unknown said…
xla..mksd aku cmtu la....aku dulu cari jaoh2 jer..maybe koz aku mmg xsuke stay kat sini..tp last2 aku dpt gak yg kat sini..ang taw nurul..seyes dulu mmg aku xnk la kapel ke pe ke ngn bebudak sini..xde taste i..hihi...its not dat la..maybe aku pun kalo dok umah mmg bukan jenis yg kuar huha huha ngn member2..kan..kalo ade yg ajak kene mintak ijin dulu baru leh kuar..cm xsyok la nk kuar...tu aku prefer dok umah...men tenet..hahah...terjaga kulit mak..
Unknown said…
e'eh yan,kita cm sama la...
kalau nk kuar kne mntk izin...
tu yg mls kdg2 nk kuar...
aku pun bkn huha huha dgn kwn2 aku kt sini...
iye yan,btl...
ur right,hehe...
Unknown said…
taw xpe,,,mls gile...kang nk kuar mcm2 tnye..dah kuar satg kol tiap dua menit bila nk balik..hm...bek xyah kuar kan...
Unknown said…
ha'ah...
sebijik cm fmly aku...
menyakitkan hati je...
kuar dgn pmpn pun cmtu...
bkn laki lg tu,hahaha...
Unknown said…
aku xla smpi benci..kengkdg tu mmg btui pun pa dpa wat..tapi xrsa bebas..mmg cmtu kut jd ank dara ni..kan org kata jga 1org ank dara lagi susah dari jaga 10 ank bujg..
Unknown said…
yg aku nympah tu adik2 aku yg sebok,bkn mak atau abah aku,hahaha...
tp aku mmg mls nk mntk2 izin nie...
sbb tu kalau laki mana2 nk ajak aku kuar,aku suh depa mai rmh aku mntk izin parents aku...
tu yg aku jarang kuar dgn laki...
si "dia" tu pun nk mai mntk izin parents aku,gila babeng btl hahaha...
Unknown said…
peh...gentle tu..tp hg jgn pecaye sgt..aku pnh gak kene invitation cmtu.eleh..aku tgu shgga ke hari ini..xdenye....
Unknown said…
aku pun xmengharap la...
aku xkesah nk dtg ke,xnk ke...
suka hati dia la...
yg aku tau,dia rajin layan aku...
tu yg syok,hahaha...

~jahat kn aku~
Unknown said…
nurul..its 1200 o clock..
Unknown said…
aku tau,aku tgh cari fb dia tp xde pun...
Unknown said…
ang cari blog aku cikDyan.blogspot.com
Unknown said…
aik? blog baru ke?
aik? aku nmpk dh gmbr dia!!!
hahaha,hensem =P
Unknown said…
xla baru...under one name jugak..
Unknown said…
i see..
bgs3...
fb lak pe cte?
Unknown said…
ntah..aku dok tggu dia ni..
Unknown said…
hmm...
xpe2,aku tunggu (^_^)
Cik Lizi said…
wahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!
kenapa aku br bc n tahu sume ni....
xaci bangat!!!bru smlm je xonline...
ad hot story dh...
yan!kasi pndek kan crta n story sket...ak dh bc sume komen ni...
tp still lost!haha
Cik Lizi said…
yan!xle komen kt page bru...
ubah kt setting...
hehe
jwang ny yan...
huhu;]
Unknown said…
tu la,aku pun nk komen tp xleh...
jiwang gila minah tu lizi,hahaha...
Unknown said…
palat angpa..dok kutuk aku tang ni..haha..aku dah ubah settg la....
Unknown said…
wei,xleh pun bg komen...

Popular posts from this blog

satu permulaan

Holiday lah sangat