hukum alam


original by cikjijah

sudah menjadi lumrah dunia...

setiap tawa disulam tangis..

sudah menjadi hukum alam...

tiap yg ketawa pasti menangis...

aku hilang arah sebentar...

melayan hati yg sdg gembira sendiri...

tersenyum spjg hari...

natijahnya hari ini..aku menangis...

sekali lagi menangis bukan kerana aku kalah atau aku marah...

tapi aku kecewa...

kecewa dgn sikap dan tindakan dia...

tidakkah sekali dia memikirkan ttg org lain...?

tanggungjwb nya terhadap org lain...

tidakkah dia sdar utk satu saat saja bhawa tindakan nya itu menyakit hati..

malah mgurus hati..

harus berapa kali perlu dberitahu?

setiap hari?

aku tahu dia sedartentang semua itu...

tapi dia menjadikannya alasan utk terus lari dan sesat ke jalan itu.,,

aku hairan...menagapa dia memilih utk sesat ke situ....

ke arah kesesatan yg nyata...

aku juga...pernah sesat...tapi aku mohon pada Tuhan agar aku dberi hidayah selalu...

utk aku kembali ke jalan yg lurus...

aku juga bdoa utknya...

aku tidak hanya mahu lurus seorg diri...

aku mahu bawa mereka bersama...keluargaku...

ke sana yg abadi..knikmatan yg Tuhan beri kelak...yg tiada phujungnya..

aku mahu berhenti mngs...aku mahu beban itu habis..

tapi hidup siapa yg tiada ujian dan dugaan?

aku tiada hak utk memilih kenyataan hidupku sendiri...

yg pasti...aku harus menerima semua ini seadanya..

sedaya mgkin..semampu mgkin..inshaAllah..

Comments

Anonymous said…
cinta bkn alone dear...
adeng da salu ngan cinta,neman cinta..
kita usaha sama2 k cinta?
uhibbuki fillah..
Unknown said…
yan,kita leh doa n nasehat je yan...
kita ada masa kita sesat,mcm aku jugak...
tp yg penting kita yg nk berubah...
kalau dia xnk berubah,cmne Tuhan nk tlg dia?
hati dia kne ada kemahuan...
and bnyk kali dh aku ckp dgn abg aku bnde nie,tp dia xnk dgr...
mulut je ckp nk berubah tp tindakan dia,lngsung xnmpk cm nk berubah...
kita doa sama2 ye yan...
plus,aku risau adik aku si ziqah,makin menggatal...
muka cun tp mulut xreti nk jaga depan org,kje menjerit,dh ada bf keliling pinggang...
risau la...
abg aku,adik aku...
runsing...

p/s: ptg nie aku balik kpg,xdpt online,pape msg tau...
Unknown said…
adeng:i know..

nurul:tu la..mulut bukan men ayat kata nk brubah..tp susah la pe lah..kin trox ader la ku tgk...
Cik Lizi said…
yan...
anda telah di tag!;)
Unknown said…
tag tang mana lak?kat ang punya fb note tu ka?
Unknown said…
abg aku pun,cmtu je,kje tu kje gak tp asyik kata xmo kje...
ntah la...

Popular posts from this blog

satu permulaan

berita gembira untuk aku

Holiday lah sangat