aku dan diriku..

original by cikjijah


aku xtahu nk mula di mana...
terlalu byk yg ingin aku katakan hari ini..
sedih,,marah..keciwa...semua nya ada ...
bersatu menjadi satu perkataan..
yang aku ciptakan sendiri..
'keamukan'...di dalam diri aku...
puting beliung yg melanda diriku..

di tempat kerja saja sakit..
di rumah menyakitkan...
bercinta pula..di sakiti...

hm..semuanya mulai sakit...
aku langsung tiada masa utk diriku sendiri..
belum sempat sakit dan luka hari ini sembuh...
esok psti ada luka yg baru...
semakin hari semakin bernanah rasa hati ini...

lantas..aku cuba memikirkan jalan yg pendek utk aku menghilangkan semua rasa sakit ini..
ya..aku sudah jumpa..wpun pada akhirnya ia juga menyakitkan...
menyakitkan diriku sendiri..
aku peduli apa..asal rasa sakit itu hilang..
biar rasa beban itu 'meringan'..

namun aku tahu akibatnya nanti..
itu..biar aku tanggung sendiri..
aku sudah tidak sabar utk lari dari kemaksiatan itu...
aku sudah tidak mampu mendengar mereka bergaduh lagi..
aku mahu lari..lari dari masalah hari ini..
biarpun sebentar...aku mahu..utk aku bisa memikirkan tentang diriku sendiri...

adakah aku terlalu egois jika itu pilihanku..?
adakah aku terlalu bodoh hingga mahu lari dari masalah ini..?
adakah aku takut utk menghdapi semua ini..?
tidak,..aku masih disini...
memperbodoh2kan diri ku utk org lain...
aku masih di sini..
membiarkan hati aku sakit dan bernanah...
aku masih di sini..
meletakkan jurang diriku dan semalam..
aku masih di sini...
membiarkan diriku hanyut di bawa ombak...
dan aku masih di sini...

saban hari semakin sakit hati dan diriku..
saban hari aku rasa semakin jauh dari diriku sendiri..
saban hari aku semakin dekat kepada keegoan melampau..

harus bagaimanakah aku?
harus pada siapa aku meluahkan kata ini..?
kawan?kekasih?keluarga?
munkin meraka akn fhm..tapi cuma sebentar..
kerana mereka juga punya masalah sendiri...
kerana mereka juga ada konflik yg perlu di tangani..

aku berserah pada Yg Esa.
kiranya ini semua balasandi atas salah laku ku selama ini aku redha..

Comments

Anonymous said…
aku dan diriku..haha..wey sik tauk pon ko berblog juak selain berfb..haha nice writing neway..keep up the ged work..boh lpk ngabas blog aku juak..hhaa
Unknown said…
nurul...xpa la nurul..biar aku je yg phm k..

roshly,...aie..org gwang cm aku wajib berblog..anyway ku dah add blog ko kat blog list ku..dun worry..ku maca eh..
Anonymous said…
yan...aku pun bok tauk ko berblog..nway,bersabar jak yan.
Unknown said…
ai mala..ko ad blog juak ka?

Popular posts from this blog

satu permulaan

berita gembira untuk aku

Holiday lah sangat