semalam....

original by cikjijah

semalam aku balik kerja....
aku suruh azam pangil abg balik.
ada brg yg aku nk bg kat dia...
so...5 min kemudian dia balik la...
dgn beg sandang ala2 penagih tu....
dia tnya kenape?
aku then trus bg dia 3 kotak rokok malboro fresh mint...
sama jugak dgn azam...3 kotak...
da dpt gaji ker?
eh blum...ari isnin kut...ntah la..
hihi
ala gaji ciput jer...nk kire pe...
nk mkn pun xcukup tu...haha...
bukan kedekut beb..seyes doe..
belanja rokok sudey...
lupe nk cite..
beg sandang dia tu sebenarnya kalo hidup mmg da byk dosa dia da....
ye la..ari2 bersubahat ngn tuan punya beg...
ari2 dok bawa arak dia ke sana sini...
sia kat beg tu...
adik aku plak siap bleh sandang beg tu kat bahu dia..lilut2..
yg si eah plak semalam p suruh si lilut ni buang je botol arak tu kat dlm tong sampah...
siap megomel lagi bukannya dpt pahala pun...
mak trus buat isyarat muke kat eah..
takut nti abg plak entam dia..mampus..haha..
tapi ada btol jugak kata si eah..
ye la...bukan dpt pahala pun..dah la camtu camni plak kan.
manusia2...xprnh insaf dan lari dari kejahatan...
aku pun salah..ari aku salah..
aku ptt jdi adik n kakak yg baik utk abg...
tapi...hai...susah beb...susah...
nanti lah....satu hari..akn dtg jugak waktu tu nanti..inshaAllah..

Comments

Unknown said…
emm...
at least ko tau abg ko ok n dia dpn mata...
try the best u can be as a sister...
(^_^)

Popular posts from this blog

satu permulaan

berita gembira untuk aku

Holiday lah sangat