mereka....

original by cikjijah

satu persoalan terdetik dihati aku bila membaca blog rakanku..
dia berbicara ttg cinta..cinta yg terlarang..cinta batu belah..
dari cara dia mengarang aku boleh mengagak dia sgt sedeh kerana 'terpaksa' berpisah...
persoalan aku ialah...adakah org begitu mmg akan bertindak seperti itu apabila kecewa dgn satu perhubunga terlarang....?
satu hal telah terbit di kala perpisahan itu ialah..
apabila si dia mula bercakap ttg sesuatu yg buruk mengenai ahli keluarga rakanku...
sama..seprti aku juga..si dia mengutuk dan mhina..perihal kelurga..
dulu..masa bhgia si dia bahkan mengagung2kan mak...
bila terpaksa berpisah begitu si dia mula mengungkit ttg hal2 buruk mak...
beginikah yg dinamakan calon menantu?
beginikah lelaki yg ingin aku dampingi seumur hidup aku kelak...?
mujur..aku pilih jalan itu...
mujur aku meminta ehsan Tuhan di dalam hal ini..
akhirnya.. aku malah lebih tenang dgn apa jua keputusan yg aku ambil dulu...
nasihatku pada rakanku itu..
mmg masa bahagia semua manis...tapi bila kita di uji Tuhan dgn perkara sekecil begini..
kita sentap...lalu terkedu...dan merintih...
padahal pada Dialah sepatutnya kita minta kekuatan untuk menempuh apa jua cobaan..
apa jua dugaan dalam bercinta..mahu pun dalam apa jua aspek...
bila kita tidak melupaiNya Dia juga tidak akn melupakan kita...
Allah sentiasa dekat dgn kita tapi ita saja yg selalu menjauhiNya...
fikir2kan..

Comments

Cik Lizi said…
xyah berkias...
sah2 entri ni berkenaan aku...;p
sedeh ke bunyi entri tu?
haha~ak rasa...
dh penuh gelak ketawa dlm tu...
xpe...insyAllah lepas ni kita hepi2 je...sbb Dia selalu bersama kita...
kan2;)
Unknown said…
Dia mmg xpernah akan tinggalkan kita...
btl,now we just happy2 je...
happy being single,hahaha...
so,ko dh ckp kt dia ke?
Unknown said…
woi..bila angpa komen?awat laju bebeno?aha..aku siap xpasan..lame sgt mikio ayat nk wat entri kat blog satu g kut..haha..
Unknown said…
laju la sbb aku mntk followup la makcik,hehe...
Unknown said…
boleh mintak ek =P?haha...mintak kat sape?ngn ang?hakhak..
Anonymous said…
ONE KEY...
LOVE ISLAM..HOW?
EXPLORE BOUT ISLAM...
OUTSIDE N INSIDE...
LASTY...
U WILL NOE HOW BEAUTIFUL N SIMPLE ISLAM IS...
GOOD LUCK...
8489
Unknown said…
apakah?
ngarut la ko yan,hahaha...
Unknown said…
followup tu nk tau update on ones post or kje la lizi...
kn bila nk leave comment,dia ada tulis "email followup" kn?
itu la dia...

Popular posts from this blog

satu permulaan

berita gembira untuk aku

Holiday lah sangat