hati ini

original by cikjijah

hati ini,
siapa yg mengerti..
siapa yg memahami..
sakit berteman pedih..
sengsara bercampur bahagia..
gembira bersalut duka..
siapa yg tahu?
hati ini..
kan ku jerit dari hujung hatiku ini..
namun kedengarankah ia?
pedulikah mereka?
mereka juga ada masalah mereka sendiri..
mengapa aku mahu menambah beban pula?
aah..tak usah lah kata hatiku..
biarkan mereka dengan masalah mereka..
aku hanya menjadi kulat menumpang tuah..
hati ini..
ubat apa yg bisa mengubati laranya?
sudah ku cari namun masih terluka lagi..
hilangnya tawa penyeri diri ini..
tiada lagi senda gurau yg bermakna...
kasihan sang penonton yg menanti penglipurlara mereka beraksi..
sudah ketandusan idea barangkali..
hati ini..
ku doa kau kembali berseri..
hilangkan lah gusar yg bertakhta di hatimu itu..
agar AKU bisa tertawa lagi..
seikhlas-ikhlas hatiku..
bukannya sesuatu yg PLASTIK lagi..
kerana ku juga tahu..
keikhlasan yg dtg dari hati..
lebih manis gnjrnnya...
duhai hati..
kau bukan sendiri..
menangani semua bebanan ini..
aku juga disini..
jgn kau bimbang syg..
karna aku kan setia menemani..
=)

Comments

Anonymous said…
yangmekkk...knak tok?huhuhuhu....
Unknown said…
xda pa yang..mslh n konflik dlmn yag..huhuu...adeng pun dh tauk juak yang..

Popular posts from this blog

berita gembira untuk aku

satu permulaan

satu hal