malam ini...

original by cikjijah

baru tadi kau g beranda bilik ku ni...
konon2 nk sedut udara segar la kat luar...
amik feel nk muhasabah diri...
pke ttg dose2 hari ni...
dose2 kemaren...

tapi mata aku tiba2 tengok bintang kat langit..
walaupun pada awalnya aku gagal mencari cermin mataku...
aku tetap dpt lihat yg bintang pda mlm ini sangat jelita...
aku lihat pada bintang yg terang..(mmg yg tu je pon yg nmpk)
aku mahu menggapainya..
dan terus menyimpan ia ke dalam saku ku...
ah...malangnya...
seluarku tiada saku,..nk simpan celah mana?
tak pa.lepaskan balik...

ow..tetiba terlihat bulan yg separuh bulat..nk kata sabit tak jugak..
hm..kalo bulan sabit mengandung..ha..cmtu la upa bulan mlm ni...
cantek bulan mlm ni...terang dari biasa...
ada org buat pesta kut kat bulan...
lip lap lip lap je bulan tu...

ari cm nk ujan...
tapi tak jugak...xde ase sejuk2...
biase je..suam suam kuku kaki..
dari kesunyian mlm tu..
aku dgr bunyi kereta n moto lalu lalang..
kacau tol la...baru nk layan perasaan memalam ni...
tp..tu xpe g...sambil2 sedut udara segar tu...
tba2 telinga aku dgr bunyi tau...
pake pak bum3 pak pak bum3..
adui..org kawen la ni..
potong stim tul la..

teringat kat entry yg sebelum ni tu...
hahah...nymph seh..
baru jer terkenang dose2 hari ni...
potong stim..
trus xde mud nk bermuhasabah...
ye la..kalo nk muhasabah kene de feel...baru masyuk...
haha...(gurau je ek..jgn series sgt)

pastu plak..esok bday budk tu,..pastu gawai plak..
dh aku wish dia..
tp ntah...xde feel pon..
haha..
cm kalo xwish pun xpe kut...
dh wish plak kan...buat tatau je la..haha..
wat ev la ku ni kan..
hm..
busan la..tak tau nk kata sal pe lagi..
tp ase cm nk beblog plak..tetibe rajen....
masalhnye tatau nk kate pe..
entry ni plak tetibe berbhasa supan...
saja..nk wat entry relax sket..
kalo jiwang mode bru english mari...
haha..pape je la aku ni kan..

Comments

Popular posts from this blog

berita gembira untuk aku

satu permulaan

satu hal