perjalanan hidup...

original by cikjijah

teman..
dlm meniti jalan hidup ini..
kita sering kali jatuh..
sering jua kita bangkit...
tp untuk apa jatuh dan bangkit ini?
tahukah kita makna disebaliknya?
pernahkah terlintas difikiran kita..
apakah yang sebenarnya berlaku?
disengajakan atau tidak?
lantas..
aku?
aku pudar dlm rasa ini sebentar...
namun aku cepat tersadar...
dari dasar2 kemungkaran yang hampir mendekatiku..
mungkar dengan nikmat yg telah Allah berikan..
mungkar dalam kekufuran ini..
Ya Allah..
kau berilah aku peluang..
selagi hayatku terkandung nyawa..
ku mohon..
kau berikan perlindunganMu..
pada diri hambaMu ini..
dari bisikan dan godaan menghampiri maksiat dan dosa..
ku mohon...
Kau tetapkanlah hatiku agar aku sentiasa berada di dalam lingkungan rahmatMu..
amiin ya rabb..

Comments

Anonymous said…
amin~
mudah2an,,Allah akan lindungi kita...

yg pntg be strong ok.. ;)

Popular posts from this blog

berita gembira untuk aku

satu permulaan

satu hal