keamukan 5 minit

by RihanNa (bukan Nama Sebenar)

malam sebelum beday bf,
tiba2 dtg mamat yg hilang tahun lalu...
mengetuk pintu rumah aku bagai nk runtuh,,,
 aku pulak..mamai...sebab bangun tidur..
tidur awal.
sbb nk g school fair pagi2...
mulanya dia mohon maaf..
sedar dia byk salah pada aku..
dia juga bilang dia tahu aku punya bf sekarang
katanya di cek d fb.. (nmpk sgt nipunye...aku kan wat fb baru)
dia tanya, kenapa tak cari dia...
hp nya semua hilang..so tak dpt nk contact aku semula..
katanya juga..dia hilang bukan kemana pun..
off shore and keluar 40 hari...
mula2 aku diam membisu...
tapi bila dia kata salah aku tak tggu dia, tak cari dia,...
bila aku mula bercakap,,
kenapa selepas 8 bulan baru nk tunjuk diri, tagih janji yang dulu?
dia jawab..baru 8 bulan bukan setahun...
aku terus sedar permainan yg dia sedang main tika itu..
malas nk gaduh pjg.. aku diam terus bila dia terus terusan membebel ..
karna aku tak mahu menunggunya,,kerana semua itu berlalu baru 8 bulan....
=) lantas..dia berlalu tanpa mahu memperbaiki semuanya...
tika itu aku rasa syukur..
dan sedar betapa bodohnya lelaki itu..menipu dan terus menipu...
semoga Allah memaafkannya..

Comments

Popular posts from this blog

berita gembira untuk aku

satu permulaan

satu hal