Raya yg tak serupa raya

by RihanNa (bukan Nama Sebenar)

haritu nak post pasal raya,
tapi tak bawa lappy pulak mase balik bintulu,
anyway, ni behind the story punye kisah,
malam sebelum raya haji,
tiba2, si A buat hal,
ngamok entah pasal ape, hentam sume brg2 dlm bilik dia,
(actually dia marah bini dia pasal keje mase raye)
so what? punya lah kecik hal tu nk dbesar2kan macam la bini dia nmpk yg dia p ngamok2 cmtu kan?padahal bini dia tgh busy keje mlm raya,
dia?ade?
anyway, mase tu tgh pegang ank dia, bila dia start wat hal, aku tnya la,
'nape ngamok2 ni?gila ka?' then tak lame pastu naik plak si Z,
siap bawa besi lagi. aku cuak gak, tapi biar je,
dia p tendang pintu bilik tu sampai tercabut. dasatkan?
pastu, dia melenting la, cakap macam2 kat A. yg A ni diam je. jeling dalam keadaan tak waras(palau/mabok),
mule2 aku tgk je,
Z pukul katel, bengkok besi tu,
pastu, A ni tiba2 ckap, pukul lah,
ape lagi si Z baran la,n terus pukul pakai besi tu..
aku terus jerit pggl org kat bawah..
gile..cemas gak kalo ade yg cedera parah ke mlm tu,
tapi tak,
pergaduhan dapat dileraikan,
yg paling aku ingat kata2 Z,
A ingat kami bodoh ka tak tau yg A minum and bawa minuman tu dlm rumah? A yg bodoh! Bangang!
aku pastu terus suruh Z turun,
dia turun dengan membawa samapah  tin2 minuman keras tu dari bilik A, (dlm plastik)
 pastu aku nasihat la kat A,
macam tak masuk d telinga dia,
malas lah aku,
sbb dia pun maseh tgh tak waraskan,
di pendekkan cerita, pagi esoknya, A mintak maaf kat semua org,
macam la kite ni bodoh sangat,
dia takkan berani mintak maaf kalo tak minum air tu,
nmpk sangat la..dh la mulut pun bau..haiiii haii...
tak tau la smpi bila...
hingga lain kali...

Comments

Unknown said…
yup. true story. ng xda mud braya trus bro. =(

Popular posts from this blog

berita gembira untuk aku

satu permulaan

satu hal