terima kasih Tuhan / thank you God

original by cikjijah

dalam hati ada cinta
dalam diri ada cinta
dalam naluri juga ada cinta
cinta xbisa dibiarkan membisu
cinta xperlu di senyapkan
tak kisah pun bila ditunjukkan
mmg patut ia begitu
namun xsemua menyenanginya, bukan?
tak kisahla apa kata org kan?
yg pntg diri sendiri bhgia..
apa lagi yg pntg bg manusia
selain Cinta
namun...
ingt kah kita pada cinta-Nya
Tuhan yg telah mencipta kita
Tuhan yg memberikan segala nikmat didunia
Tuhan yg telah memberikan kesenangan kepada kita
Tuhan yg telah memberikan kebahagiaan kepada kita?
insan xpernah miskin.
insanxpernah susah
hanya diri sendiri yg rasa begitu..
begitu byk bnda yg Tuhan beri pada kita yg ianya percuma..
namun sedarkah kita?
atau kita sengaja tidak menghiraukannya?
betapa sombongnya kita yg hanya insan kerdil di dunia-Nya
betapa rakusnya kita menggunakan segala nikmat yg percuma ini
tanpa mengucapkan syukur pada- Nya
jauh sekali berterima kasih pada- Nya
betapa jijik dan hinanya kita ini
yg hanya hamba di dunia yg pasti sementara dan akan musnah ini
aku duduk di situ
mengenangkan hati ini yg telah lama busuk dan mereput
kerana aku...
aku jrg sekali mengucapkan kesyukuranku pada Illahi
aku jrg sekali menghargai segala nikmat yg telah diberi
aku alpa dlm mengingati diri ini
bahwa aku...hanya hamba abdi..
aku lupa..aku alpa...aku lalai..
dan aku sedih untuk diri sendiri..
=(

Comments

Popular posts from this blog

berita gembira untuk aku

satu permulaan

satu hal