sempena hari ini...

original by cikjijah
"post ini sepatutnya berlaku semalam..
tp masalah connection yg tlalu memeningkan..
lalu niatku terbtl...."
hari ini..
ku ingin berterima kasih kepada Illahi..
karna memberikan aku khidupan yg indh..
dihiasi teman2 gelak tawa yang ku sygi..
ditemani org yang ku sygi, jay..
dan dpt bersama dgn keluarga yg jauh di mata..
hari ini..1 mac..
aku udah dewasa..
cpt bnr rasanya..
hari2 yg telah berlalu..
byk mengajar aku untuk mematangkan fikiran..
teman2 yg dtg dan pergi..
mengajar aku erti persahabatan..
yg mana musuh yg mana sahabat..
=)
hari ini..
aku ingin sekali jerit kepada dunia..
aku ingin memberitahu dunia..
bhwa aku bhgia..
aku berterima kasih..
aku bersyukur..
dan aku ingin ketawa sepuasnya...
namun aku juga ingin menangis semahunya..
terima kasih untuk semalam kalian...
terima kasih juga untuk masa depan..
aku gembira..
malah tersangat gembira..
walau untuk hari ini..
sekurang2nya..aku tak bersedih sendiri..
selamat hari jadi pada diri sendiri.
moga2..
hidup akn lebih berarti buat diri ini..
harap2..
rezeki tak putus2 mengunjungi..
dan yg paling penting..
semoga jodohku dan si dia..
berkekalan dan dipercepatkan..=)
i love u..
namun fikiran ku tak senang..
mengingati insan yg ku sygi..
tiada di sisi tika ini..
ku rasa hidup kurang bermakna..
tanpa abah di sini..
mengucapkan selamat hari jadi pada diriku..
seperti 2 tahun lepas..
seperti tahun2 sebelumnya..
tiada lagi hadiah2 iringan..
tiada lagi kata2 semangat..=)
namun..bukan itu yg ku pinta..
cuma kehadirannya..
walau dimana dia berada..
aku pasti gembira..
ini bukanlah mahu menentang kehendak Tuhanku..
takkan ku berani melakukan itu..
pasti aku kelihatan angkuh..
hmm..ku sadar diriku siapa untuk mnyatakan itu..
hanyalah khalifah kerdil di duniaMu ini..
aku sujud syukur padamu ya Rabbi..
kerna kesempatan ini..
kerna peluang yg telah Kau beri ini..
semoga dengan kematangan usiaku ini..
ku harap ku kan lebih byk mengabdikan diriku padaMu..
=)
hanya dengan izinMu..

Comments

Farihin Hadi said…
happy birthday yan.. semoga panjang umur, murah rezeki..happy2 selalu ok? :)
Anonymous said…
love u owez...love u bnget...love u lah...=)
Unknown said…
yang:ngegeh eh..hahaha...dh kd ngegeh dak cinta dh ya..hahaha...
kak frhin:thanks..amiiin ya rabb...

Popular posts from this blog

berita gembira untuk aku

satu permulaan

satu hal