Dan bila Mak mula menangis..

by RihanNa (bukan Nama Sebenar)

Bila mak dah mula menangis lagi..
saya nekad..takkan ada rasa kesian lagi dengan perangai A.
saya memang sudah berhenti kesian dengan nasib A. dah lama..
tapi dia sendiri yg tak pernah berusaha nk majukan diri..
cemana?
saya benci apa yang dia dah buat kat mak, adik2 and anak bini dia..
bila saya kol mak tadi, mak menangis, dia dah tak sanggup nak pendam semua dugaan tu sorang2..
bukan takda yang dapat diharap sane.
cume tak tahu cemane nk luahkan kut..(itu pendapat saya)
saya cakap kat mak, dari hari tu lagi saya dah bg kata pendapat, hantar saje ke pusat pemulihan,
tapi mak cakap nk bagi dia peluang lagi..
saya dah sangat masak dengan perangai A ni. jadi saya tahu dia pasti akan buat lagi perangai..
tak lame pastu..dgr lagi cerita dia wat hal, dan hari ni..
M kol saya. bgtau dia mengamok di tempat N keje..
pastu balik rumah sambung lagi keamukan dia,
abis semua brg dia rosakkan..
mmg nak mati betol A ni..
M mintak saya amik emergency leave hari ni..
saya cakap tak dapat. tapi saya memang dah plan nk cuti sepanjang minggu depan.
jadi dah alang2 cuti saya akan bawa Z pergi urus untuk hantar A ke pusat,
saya minta M bersabar. istighfar banyak2..
M balas, dia dah tak tahan dah, dia kesian kat mak..
saya cakap jangan risau, biar saya yang uruskan semua hal ni,,tunggu saya balik bintulu.
sebenarnya plan asal nk balik hari isnin sebab saya da satu campus visit yg saya perlu handle pada hari isnin depan, memandangkan urusan ini pun kira penting, colleague saya C volunteer untuk tolong walaupun dia sendiri half day isnin depan. Thanks Moy, i owe you big time.
ape2 pun, saya harap saya dapat handle moment tu. N pun dah setuju yang kami patut hantar A.
biar dia belajar untuk hormat orang lain. biar dia belajar kenapa dia harus berhenti kerja,

saat ni, tangan saya sejuk. sebab menahan marah dari jauh.
sebenarnya saya ingin menangis bila dengar suara tangisan mak di hujung talian  tadi..
tapi saya tahan..saya tak nak mak tahu betapa kecewanya saya dengan A. saya tak mahu tambah air mata mak.

sampai di sini dulu drama minggu ini. nantikan sambungannya... =)

Comments

Adi Herman said…
sabar...banyakkan berdoa pada Allah agar semuanya akan kembali normal...
Unknown said…
ktk ada contact details utk pusat2 pmulihan x?

Popular posts from this blog

berita gembira untuk aku

satu permulaan

satu hal