kegilaan di dini hari

by RihanNa (bukan Nama Sebenar)

pagi2 isnin dah terima whatsapp dr sis gedik saya di bintulu.
katanya si A buat hal lagi.
aku saje je whatsapp untuk wish good luck kat dia sebab SPM start semalam.
tiba2 received reply yg tak diduga.
aku tanya: apa lagi si gila tu buat? patutla status N plek2 je d facebook.plus harini kan bday dia, statrt la dia wat gila.
sis reply: entah dia cuba nk bunuh diri malam tadi. pastu Z tampar dia 3 kali. perrggghhh.. (memang dia taip gini ar)
pastu M bagi amaran kalo dia wat gila lagi anta terus ke pusat pemulihan akhlak.
pastu saya tanya lagi.:Gila! cemane tu?
sis reply: dia gantong diri kat tangga tu.
saya reply lagi: kenape tak biar je?
sis: Ngok. mana tau, Z yg tampar dia . 3 kali.
saya lagi: ada kamu sambut bday dia?
sis: Entah. macam tak.tapi mcm dia sambut ngn family dia aja.
saya: Gila. sot.

**perbualan tamat di situ.

pastu semalam saya kol mak untuk tanya lagi details hal tu. ape punca dia jadi cmtu.
mak ckp, ntah tak tau. datang gila macam tu la. mak malas nk tengok, sebab kalo mak tengok lagi dia sakit tengok perangai A tu. dia biar aje. pastu mak tambah lagi cakap, kita bagi dia peluang 1 kali lagi, kalo dia masih buat lagi perangai gila2 dia, anta terus kat pusat tapi jgn inform dia. sbb kalo inform dia mak akan berat hati.

dari mase raye tu dah nasihat kat mak. kalo dia wat hal kita antar je. tapi mak diam jer. saya bgatu mak, kite tak leh tolong dia, kita dah cuba tapi masih tak dapat. dia pun tak nak tolong diri dia sendiri,. jadi kita hantar kat tempat yg org boleh tolong dia. biar dia rasa jauh2 dari sini. kesian kat N ngan ank dia. takkan nk biar anak dia membesar tengok perangai setan dia tu.

tapi saya pun paham hati ibu macam mana lihat anak dia masuk jail ke pusat serenti ke. memang. tapi kalo tak kita, sape lagi yg nk cuba ubah dia jadi org baik. kan?

agak-agak korang ade tak drama camni dalam hidup korang?

=)

Comments

Adi Herman said…
wow...beradik kitak ka?ermm....
Unknown said…
=) bukannya ndak gik bang Adi.

Popular posts from this blog

berita gembira untuk aku

satu permulaan

satu hal