mimpi dan air mata

by RihanNa (bukan Nama Sebenar)


kali ini, ia bukanlah suatu realiti,
hanya sekadar imaginasi diluar sedarku,
malam tadi, sekembalinya aku dari bermain badminton bersama teman,
membersihkan diri dan bersiap2 untuk tidur,
sangkaanku, aku pasti terus tidur lena,
tapi hatiku tergerak untuk bergayut dengan kekasih hati,
lalu ku dail saja nombor si dia,
2 jam bergayut akhirnya terlena juga aku dengan talian talifon yang masih terhubung,
mimpi ku malam tadi di mulai dengan saat pernikahan.aku.
aku menangis kerana membayangkan waliku..
masa tak dapat diputarkan.
kalian mungkin sudah mengerti mengapa.
sayu benar mimpi itu.memang dapat ku rasa air mata ku mengalir laju.
namun malam masih muda,
termimpi pula mengenai A..
entah mengapa..
mungkin rasa bersalah menerpa hatiku semenjak dua menjak ini..
tapi, tak dapat diturutkan rasa kasihanku ini..
dia bahkan tanpa rasa kasihan membuat mak sedih selama ini..
tapi mimpi kali ini tiada pula air mata.
cuma perasaan marah yg membuak2..
tak tahu mengapa.
walau ia sekadar mimpi..
bangun sahaja pagi tadi,
payah pula hendak membuka mata,
kalian tahu mengapa?
hahah..ini yang lucu,
kerana terlampau banyak air mata bertakung,
jadilah macam taik mata berkumpul di mata,
betul...tak tipu.lucu kan?
ku sangka eye infection,
eye infection kepale hotak laaaa...
hahah..
anyway, yang sudah, sudah berlalu,
yang belum, pastikan berlalu...kan?


entri berhenti di sini dulu.




Comments

Adi Herman said…
Pengalaman mengajar kita untuk menjadi lebih matang...mudah2an urusan utk berumahtangga kitak klak berjalan lancar...insyaAllah

Popular posts from this blog

berita gembira untuk aku

satu permulaan

satu hal