cerita saya


original by cikjijah


satu hari...saya jumpa dia di satu restoran fst food..
saya tahu dia knl saya..dia pndg saya..
tp kami lgsung xsnyum pun..
sya xberani tegur dia wlu saya rsa sya tahu siapa dia..
dia tu sbenarnya budak skul saya dulu..haha..skul rndh..
mmg masa skul dulu xpnh tgo..coz kelas kami laki pmpuan asing..
lupe lak nk gtaw.si dia ni lelaki..
selalu jugak saya pg restoran yg sma..
manalah tahu kut2 dia ada..
tp selalunya sy g restoran tu nk tapau je,,.
selalu g ngn adik..kali kedua saya pg dia masih keja di situ..
baru sy ingt nma dia..
xbleh dbritahu..hihi..rahsia..nti gosip liar..haha..
then..bnda yg sama gak blaku..dia mmg xtegur,senyum atau pa..
my gez is dia mg xknl saya..
yela mklom la saya skul dulu kcil2 cili boh..
dah besar cenggini cam mak cili boh..hahaha..mmg xde la yg knl..
plus aku tyme skul dlu drjh 5 n 6 mmg pdiam gile seh..
almaklom mlompat..cultural shock..huhu..
then..kami terjumpa lagi tyme reunion dak skul...
dia still xknl aku..dia tnya sape dak tu?dak batch kite ka ?
hm..huhu..mmg pttla org xknl aku kn..aku bukannye glamer..
hihi..well..dats it..kalo dah cmtu nk simpan2 perasaan pun xgune dah la kan..
idop mesti mau trus..
the reunion i gez 3yrs ago kut...
huhu..now 2009...
cite taun baru lak...
jap2...end of last year...not really towards the end of the year la kan....
dia mai balik...add fbok aku..
aku tkejut..kali ni aku lak xknl dia...
yela letak gmbr blur2..cane nk knl...
tp aku addkan aje...
rupe2nye...budak x ni la...
then..kami knl2 la balik kan..ye la tyme skul mane smpt knl2n..
dia pun mase tu d scandalkan ngn sorang budak..aku xbrani nk masok line...
maklom mude kan...xbani cmpo hal org tue2..haha...btw aku n dak ni beza lam setaun cmtu la...
then bile dah knl2 balik..dia tetiba nk gtaw aku sal kawan dia yg pnh suka kat aku..
dia kata kawan tu mmg dah lame cari aku,..
aku xcaya..
mana de budak kelas laki dulu yg ingt kat aku..except bebudak skul mngh la yg sme ngn aku gak dari skul rndh...
so..aku mg xcaye lgsg la kan...
tp dari segi ayt2 dia tu mmg aku dah agak da..org yg dia mksdkan tu diri dia sndiri..
haha..dia xnka ngaku...so aku gtaw la kat dia..kalo mamat tu bukan ko aku xnk taw dah sal budak yg suka aku tu....then..mmg xde la sal tu g kan...
pastu mnjlg 31hb dec...
saat gnting ni..haha...
dia kata dia mmg xteng kalo xhabaq trus terg kat aku...
dia confess la..dia suka kat aku..lama dah la..kira dari skul gak la..
hahah..lucu kan..ade lak cenggitu...
then..aku pun eran...aku jadi gelisah yg amat sgt...
xtaw pasaipa..pdhl love life aku ok je..
xretak pun...
aku gelisah sgt2..smpi satu thp aku ngs..
coz aku tahu kalo cerita satu ni tamat aku xkan dpt bg mr.X pluang utk myygi aku...
mmg mak xpnh nk suka ngn cinta lama aku..
aku taw..tp aku xde sapa yg nk beb..
sape la yg nk kat aku..
seorg yg busan lagi mboringkan...
tp..bila nk dkt2 je tarikh pntg tu..aku makin takut...
takut sgt..then..aku tahu yg aku harus wat kptsn yg agak pntg..
aku k bg pluang yg baik utk mak aku..atau aku pilih jln yg smpit dan kurg baik utk mak aku..
aku wat la solat sunat..mintak ptunjok..aku review balik pape sume yg dah jadi b4 ni...
aku kira wat muhasabah diri la jugak kan..haha...
aku xtaw la nk gtaw cane..tp hati mmg sgt teng...
bila dah solat sunat tu..mintak ptunjok bla bla bla...
seyes..hm..then..aku wat la kptsn yg paling perit dlm idup aku tu..
xprnh rasa sempit cmtu..
ke knn xbleh ke kiri pun xleh..
sempit sgt...
now?....yup..aku dan mr.X ni..
bukan scandal ek...
bukan suke sma suke gak...
coz kami syg menyayangi..
.haha..
ase cm cpt sgt je bnda tu jadi..
aku rase cm aku ni jht sgt..
aku cuma pilih jalan terbaik je..
mmg aku bg dia pluang..tp aku xsgka scpt itu dia mahu...
hm...dan kini..aku dan mr.X..dia aku mahu jdikan pelindungku...
seumur hisup..
jika aku bisa pilih jodohku,.
aku pasti pilih dia...
dia sentiasa mengingatkan aku ttg soal2 agama..
sentiasa mengingatkan aku ttg sygnya dia ke aku..
rindunya dia ke aku..
pdhl kami...xprnh btgur spa pun sblm ini...
mengenali ttg diri msg2 sejak dari kecil..tp xprnh btukar kata..
tapi kini..kami...ya kami..btukar kata syg dan rindu..
aku harap ia tidak hnya sekadar di situ..ku harap ini suatu permulaan untuk sesuatu yg baru dlm hidup aku...sesuatu yg unik yg bisa ku kng di suatu hari kelak....



love me and ill love you more than u do...

Comments

Cik Lizi said…
yeay...a good start yan...
harap2 sume love story ni ending ny hepi2 belaka...
xmola kisah romeo n juliet...hehe...
chaiyok yan n ur 'man'...;]
Unknown said…
hahaha,btl3...
chaiyok yan n ur 'man' hahaha...
i hope all our love story skrg akn kekal and have a happu ending (^_^)

p/s: aku pnye page xleh boh comment,aku xreti nk baiki!!! tlg!!! =)
Unknown said…
la..hihi..yg ni dia xbaca g..hihi..xtaw bila leh..mls nk ingtkan dia..jd cm xikhlas la plak kan..haha..xpa2..nti kalo dia free dia baca la kut..btw..thanks for the support..u 2 mmg my die hard fan..kahkah..
emyzuraina said…
yan!!!!!
aku sik tauk ko da blog!!!!!!
happy 4 u!!!!
Unknown said…
thanks emy..ku follow blog ko..
Unknown said…
hahaha,aku mau sign kamu =P
Unknown said…
gegeh la ang nurul ..haha..
Unknown said…
antaq la sign ang kt aku...
eh,lupa,dh ada dh hahaha...
gmbq ang ada dh kt aku skali dgn sign ;p
Unknown said…
aah..mase konvo aku ng kan?

Popular posts from this blog

berita gembira untuk aku

satu permulaan

satu hal